wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Girltime

Kategori: Allmänt

Tredje dagen i rad! Score! ;) Vi kör en snabb uppdatering. 

En hetsig morgon idag. Och helrörigt efter lägret eftersom pojkarna strax skulle iväg och campa med sin pappa. Lite för mycket bråk med barnen blev det, så det vart en tuff förmiddag. Eftermiddagen blev dock annorlunda. Jag och Amelia har nu två stycken "tjejdagar", då bara vi två ska umgås, när bröderna är borta. Vi är båda glada över detta! När hennes bröder åkt iväg tog vi bilen till närmsta ställe med affärer. Vi köpte nagellack, käkade frozen yoghurt och gick och kollade i butiker. Väldigt mysigt! Sedan messade Susan och berättade att barnens moster Sandi frågat om vi ville följa med ut och ta en bit pizza och se på bio (Turbo). Susan sa att jag var välkommen att följa med och jag tackade ja. Vi åkte därmed hem och hämtade Susan och sedan vidare till pizza och bio. En trevlig kväll som nu avslutas med att jag ligger i min säng och svarar på lite mejl, bloggar och ska se på lite tv. 

Imorgon blir det mer tjejtid och vi ska måla våra naglar, se på tjejfilm och gå ut och käka lunch. Känns ganska mysigt faktiskt! Och sen är det två dagars härlig ledighet! :)
Kul att du kollade hit!
 

Kommentarer

  • Kinna säger:

    Det låter jättemysigt. Ha en trevlig helg. Kram Kinna

    2013-07-26 | 10:05:32
    Bloggadress: http://wakingupinboston.blogg.se
  • Mamma säger:

    Vad mysigt det låter! NJUT av helgen! puss och kram

    2013-07-26 | 12:48:03

Kommentera inlägget här: