wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Uppdatering

Kategori: Allmänt

Hej vänner, bekanta, familj och möjliga andra!

Hoppas allt är fint med er! Här i Massachusetts är det kallt och snöigt igen och jag har just avnjutigt, och avnjuter i ett par timmar till, en långhelg med huset för mig själv, eftersom familjen varit och åkt skidor.

Idag är det Martin Luther King Day och barnen är lediga, men imorgon tar veckan vid som vanligt. I helgen har jag tagit det lugnt, tränat och umgåtts med vänner. I lördags hängde vi med och såg Lena W's hockeymatch och igår såg jag på Amerikansk fotboll hos Tone och Sven och åt middag på The Cheesecake Factory med Lena R och Laura.

Förövrigt så rullar livet på. Barnen har mycket projekt och läxor, så vi jobbar hårt med det och ser på roliga Disney-filmer när vi har en hel kväll tillsammans. Så är livet här. Helt okej, men jag och flera vänner börjar känna oss lite klara här, såhär efter nästan 7 månader. Vi är taggade på att fortsätta våra liv hemma, träffa våra vänner, familj och inte vara inneboende hushållerskor/nannies "on call", med nästan ingen semester längre... Nu är det åtmistonne bara 161 dagar tills jag träffar min familj igen och är klar som au pair och sedan några veckor senare är jag hemma i Svea rike igen. Tagga!

Saker att se fram emot tills dess är att jag ska börja sjunga med en kör nästa måndag, åka skidor i Vermont i Februari, jag har ett spring break att planera och en One Republic + The Script-konsert att gå på, pluss lite annat.

Ta hand om er!

/J

 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: