wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

1 dag

Kategori: Allmänt

1 står det på nedräkningsapp idag. 1. Det betyder att det är 1 dag tills jag lämnar min värdfamilj här i Boston. Om drygt 24 timmar sitter jag på ett plan till Florida och och drygt 28 timmar träffar jag min familj för första gången på ett helt år. Det är ofattbart. Jag skriver orden men de sjunker liksom ändå inte in. 24 timmar...
 
Jag hade min sista arbetsdag med barnen igår. Kunde inte riktigt ta in det heller. Veckan har varit mysig och lång och innehållt mycket strand och bad eftersom barnen har sommarlov.
 
Igår sa jag hejdå till min närmsta vänner här. Det blev mycket tårar och kramar. Otroligt svårt att packa ihop hela livet här och säga hejdå till alla. Jag kommer sakna så mycket!

Jag kommer sakna:
- mina barn
- mina vänner
- Boston och mitt kustliv här i dessa fina trakter
- bagels
- Tone och Sven, Kristina, Kaia och Johan (Min fina extrafamilj)
- Target, Marshalls, American Eagle, med flera affärer
- billiga biobesök
- Panera Bread, Cheesecake Factory med flera resturanger
- mammorna till barnens kompisar som man träffade på skolan
- att bo i USA
 
Med mera, med mera... och säkert ändå mer som jag kommer komma på först när jag är hemma igen.
 
Imorgon börjar min resemånad. Jag har som sagt inte riktigt fattat att det är imorgon, men under den kommande månaden kommer jag se många platser och göra mycket roligt tillsammans med min familj. Vi börjar i Fort Lauderdale, Florida och slutar här i Boston, Massachusetts. 

Om exakt en månad är jag hemma i Sverige. Tänk! Mitt år som au pair i USA är över... Känns både bra och riktigt sorgligt...
 
Kaia och Kristina
Jag och Johan på min 20årsdag
Skum selfie på mig Amelia och Aidan
Jag och Callie!
Me and Amelia with flowers in our hair
The boys at the beach
Jag och Amelia
På American Authors, The Script och ONE REPUBLIC konserten jag var på i onsdags! SJUKT bra konsert!
Jag, mina fina vänner Lena, Laura och Lena och Amelia
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: