wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Tillbaka!

Kategori: Allmänt

Oj! Nu blev det ett långt uppehåll. Har helt enkelt inte orkat blogga. Nu är det måndag och första hela veckan med alla barn i skolan har börjat. Halleluja! 

Förra veckan jobbade jag 8-6 torsdag, fredag och hängde mycket med barnen på the Y, i baskethallen, poolen, klätterväggen, och på biblioteket. Vi pysslade, gjorde påhittade läxor, läste och allt möjligt annat.

I fredags fyllde Lena år. VI åkte hem till henne på kvällen och åt middag och hade en trevlig kväll.
I lördags körde jag en seg, mysig morgon, innan jag mötte upp svenska Lena för lunch som vi tog med och satte oss och åt ute vid the lighthouse. Det var helt fantastiskt vackert! Sedan hängde vi ett tag innan vi åkte och hämtade upp Lena och Laura och åkte till gallerian. Där köpte vi biljetter för att gå och se "We're the Millers" och sedan åt vi middag innan vi gick och såg den tillsammans med Adeola och Vanessa. Den var så sjukt rolig! Rekomenderas varmt!
Igår söndag hängde jag först med till en amerikansk fotbollsmatch som Amelia skulle vara cheerleader på. Jag hann stanna i ungefär 45 min och kolla innan jag var tvungen att gå till tåget. Hon var så sött och det var så sött! Hur som helst så åkte jag in till Boston och träffade Emelie från Åkersberga som kom till USA för två veckor sedan och som jag träffade en gång innan jag åkte hit, hemma i Sverige. VI promenerade runt och jag gav henne "the tour" of Boston. Kände mig väldigt duktig ;) Sedan käkade vi lunch på en trevlig resturang, gick i lite butiker och fikade på ett mysigt fik. Sedan åkte vi båda hem. Jag blev hämtad från tåget av swe Lena och så åkte vi hem till henne där Laura och Lena var och så åt vi flygande Jakob och hängde innan Laura skjutsade hem mig.
 
Idag vaknade jag, gjorde i ordning barnen för skolan mellan 7 och 8, innan deras mamma tog dem till skolan. Sedan stack jag ut och gick en 50 min powerwalk. Det är något otroligt vackert här måste jag poängtera! Gick längst med vägen som går längst med havet och förbi piren och stränder. Och så kan man se Boston på andra sidan ;) Sen har jag hunnit komma hem, duscha och äta frukost- Måste iväg och fixa lite ärenden om ett tag och sen blir det att åka och hämta barnen vid 2. Idag har Amelia tutoring på biblioteket så vi ska väl dit efter skolan och göra läxor. 

Ikväll kl 7 har jag min första lektion på Salem State University. Så nervös! men samtidigt taggad.. Berättar om hur det var en annan dag och fler bilder kommer också senare.

Hej så länge!

Kommentarer

  • clara säger:

    Frågan vi alla ställer oss: HUR VAR KURSEN?? :D <3

    Har du förstått hur häftig du är? Du 1. flyttar till USA 2. jobbar 3. bestämmer dig för att plugga också mitt i allt 4. bygger ett liv där med vänner och nya vänner väntar.

    Du är häftig. På riktigt.
    Älskar dig <3

    2013-09-10 | 09:35:30
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se
  • Mamma säger:

    Håller med Clara om allt!!!

    2013-09-10 | 14:42:24

Kommentera inlägget här: