wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

24 dagar

Kategori: Allmänt

Idag är det 24 dagar kvar tills jag är klar och åker iväg på resemånad med efterlängtade familj. Det får mig att tänka på chokladkalendern jag alltid haft om jularna och på hur fort det brukar gå från och med det att man öpnat lucka 1 tills dess att man öppnar lucka 24. Idag är det som att jag öppnar lucka nr 1 och det känns riktigt bra.

Snabba fakta om mitt liv:

*Min 5åring spydde hela natten igår och har inte mått så bra idag
*Min 9åring börjar befara att jag snart ska hem och berätade att hon tyckte att jag ska stanna tills hon är 86
*Min 7åring håller på med ett projekt om Gorillor som sista skolprojekt i ettan
*Mina fina farföräldrar ringde mig oväntat på Skype idag. Så mysigt!
*Var inne i Boston förra helgen och njöt av strålande väder och mysig middag med min vän Emelie
*Jag kommer sakna min fina norsk-svenska extrafamilj så! I lördags var jag hemma hos dem på grillmiddag
*Nästa vecka åker min hostmamma till New York mån-fre... Vet inte riktigt hur jag ska överleva
*Idag tog finaste vännen Natalia studenten och jag skulle gett så mycket för att bara få vara där och krama om henne och dela hennes stora dag!
*På tisdag fyller världens bästa bror 18! Så, se till att gratta honom. Jag får fira honom när han kommer hit!
*Om 52 dagar sitter jag på ett plan till Sverige
 
Detta är Elsa. Våran numera 4 månader gamla hundvalp.
Jag och Callum gosar!
En av mina baseballgrabbar
Road trip med kompisar!
Glassmys med Aidan!
Mysig utefrukost då huset visades
Fina vänner på Castle Rock. (Synd att jag lyckades få in mitt finger så snyggt)
Snart dags att säga hejdå till USA och Boston
 



 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: