wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

En uppdatering kommer lastat

Kategori: Allmänt

Jag mår bra. Det måste jag säga.

För det mesta är livet bra och jag mår bra om man bortser från en odräglig skoluppgift, som just nu ger mig otroligt med ångest. Livet är inte så dåligt. Det som tynger ned är att det alltid är så stressigt och att det känns som att det finns så otroligt lite tid. Och såklart att jag saknar familj och vänner!

Annars är inte att detta särskilt hemskt. Mycket är jättebra! Fina vänner, roliga upplevelser, barn som tycker om en, osv. Men jag börjar definitivt längta tills jag får komma hem och göra något annat. Slippa känna mig som ett barn igen med curfews, slippa bo "på jobbet med mina chefer", bara ta hand om mig själv, komma och gå som jag vill, normala arbetstider, mindre stress, mindre oro, mamma och pappa, Jakob o Jossan, vännerna hemma, stora tekoppar, riktig ost, kramar och semester!

En del av mig känner att 6 månader kunde räckt. Hem efter nyår hade känts ganska najs nu när det närmar sig 5 månader... Fast samtidigt inte... Hur som helst, jag får njuta av allt det som är bra. Om bara några veckor är det halvtid! Jag måste bara se till att ta vara på alla fina stunder och göra det bästa av den fritid som finns.

Om någon känner sig manad till att hjälpa mig med att komma på en handling till en "one-act play" (en enaktig(?) pjäs), SNÄLLA hojta till! Du som alltid haft den där idén inom dig eller som bara är grym på att komma på små pjäsvänlig historeier eller bara fick en tanke, du skulle rädda mitt liv!! typ...Jag ber er om förslag!

Annars... Jaa. Hoppas ni alla mår bra! Hör att i alla fall de i Stockholm verkar ha en ovanligt fin november månad. Idag när vi vaknade var det ca 5 minusgrader här och jag har ännu inga varmare skor en ett par låga vita Converse.. Dags att leta vinterskor!

Känn er välkomna att skriva direkt till mig om ni vill veta mer än det jag skickar ut i öppna cyber space eller varför inte fråga mig om min address/ge mig din, på facebook/mail, så att vi kan skicka kort! Är inne i någon slags vykortsmani och skriver gärna till flera! Haha!

Sådär ja,
På återseende!
och glöm inte pjäsförslagen! Ju fler desto bättre :)

Kommentarer

  • Elina säger:

    Det du skrev om att man saknar att få bestämma över sitt eget liv och ha sina egna regler är som taget från mitt eget huvud, jag har tänkt samma tankar hundratals gånger känns det som... Ett halvår önskar jag med ibland var möjligt, samtidigt som jag vet att jag kommer sakna en hel del här också. Hoppas du löser det med pjäsen, jag har urusel fantasi tyvärr. Ha det gött! Kram

    2013-11-14 | 06:36:53
    Bloggadress: http://elinaiusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här: