wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Halloween! 4 månader!

Kategori: Allmänt

Så i torsdags var det Halloween. Dagen började som vanligt med att göra i ordning barnen och denna gången minstingen i utklädningskläder. Han var pumpa. Sååå sött! När vi var klara hängde jag med föräldrarna till skolan och såg alla kindergardeners (inklusive Callum) gå parad med sina costumes. Super gulligt! Bilder kommer ;) Jag hängde kvar en stund på skolan och pratade med trevliga föräldrar. Amy och Justin och norska Tone och hennes svenska man.

Sen bar det av hem för en ca 3 timmars paus. Ett tv-avsnitt, bloggande, fixande, brunch och sedan tillbaka.
Hämta barnen, åka till Amelia's kompis Blaise fär en stor playdate fram till 2.45 typ. Sedan bar det av till the Y för Callum's sista Sports Mania class och lite sista glosförhör. Sedan hem och göra oss i ordning för kvällen. Två vampyrer blev det tillslut och en hippie. (Amelia ville vara hippie, precis som jag ;) Därefter kom flera vänner till familjen med barn över på pizza party, innan vi tillsammans gick ut och barnen gick Trick or Treat. Roligt!

Efter hemkomst var jag ledig och åkte iväg och mötte upp vänner hos Lena och så tog vi oss till Salem där vi mötte upp fler au pair vänner och gick ut på stan. Det var helt galet! Så otroligt mycket folk och alla utklädda i de mest galna utklädnarer. En del var bara rent häftiga och andra ganska obehagliga.. Men det var så häftigt att se! VI gick runt och tog bilder och upplev en riktig Halloween, innan vi begav oss hemåt.

Igår var en ganska bra dag det med. Eftermiddagen bestod av lite playdates, lek på lekplatser, inga aktiviteter och så hem för pizza-rester till middag och så valde jag film för kvällen, då jag satt barnvakt. Det blev Bernard och Bianca (The Rescuers), var evigheter sen jag såg den sist. Barnen tyckte iaf om mitt filmval och gick sedan med på att gå och lägga sig utan bråk. Efter att ha vikt lite tvätt och plockat undan de sista i köket var jag så trött att jag också gick och la mig. Klockan 22 en fredagkväll.. Men, men, jag fick en god natts sömn tills idag.

Idag... Än så länge är klockan bara 11, men jag hoppas verkligen jag kan skapa mig några planer för dagen snart. 

Ja juste! Igår var det 4 månader sedan jag kom till USA. 1/3 av tiden har där med passerat ;) Wow!

Hej så länge!

Kommentarer

  • Clara säger:

    Supermysigt med halloween hörru! Här har vi tjugofemåriga Ninja Turtles i dunkande östermalmsvåningar. Ganska festligt det med, om än lite mindre gulligt.
    Och en tredjedel är ju förbi, är inte du världens bästa?! Jag saknar dig min fining, men gläds åt att snart faller första snön, ljus tänds och ditt New York och mitt Stockholm blir till Winter Wonderland. Då ska jag tänka på dig och att du också spanar i pyntade skyltfönster med julmusik tyst nynnandes.
    Älskar dig!

    2013-11-02 | 18:39:18
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: