wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Till du tappre

Kategori: Allmänt

Hej ni tappra läsare som fortfarande kollar in denna otroligt dåligt uppdaterade blogg!

Idag är det måndag (åtminnstonne i några timmar till) och jag har precis kommit hem från min kvällslektion. Nu är det bara två enstaka lektioner kvar av kursen och jag börjar känna mig riktigt stressad över "slutportföljen" som ska in om två ynka veckor... När jag kom hem ikväll tog det mig också ca 10 minuter att ta mig in i huset (ute var det flera minusgrader). Normalt sett brukar jag gå in via garaget och vara den som låser. Men idag var både köksdörren och garagdörren låsta och jag kunde för mitt liv inte låsa upp dem. Tillslut när jag var på väg att ge upp, lyckdes jag putta till dörren i rätt ögonblick och kom till sist in. Puuh!

Förövrigt kände jag mig som en surtant idag med barnen... Inte jättetrevlig.,. Känner mig dum nu, men jag antar att man inte alltid kan vara tålmodig och fantastisk. Måste dock finna ett sätt att fylla på det där tålamodet... Men det var bortsätt från det en ganska bra eftermiddag med dem.
 
I lördags var jag på the New England Aquarium med min extra-familj här, som består av Tone (norsk), Sven (svensk) och deras barn Christina, Kaia och Johan. Dom är fantastiskt snälla mot mig och jag är så glad att jag träffat dem! Vi hade jättekul! På kvällen jobbade jag. På söndagen hängde jag med Tone, Sven och Johan och shoppade och åt lunch innan jag gick på au pair-träff hos min LCC och sedan åt middag hos tyska Lena, med henne, hennes familj, Laura och svenska Lena. Mysig helg!

Det är riktgt kallt här btw. Nästan på gränsen till tvåsiffriga minusgrader och blåsigt med iskalla vindar. Burrr... Har beställt vinterskor på nätet som jag hoppas kommer imorgon och som jag verkligen hoppas passar!! Det börjar bli fånigt med låga converse.. speciellt när jag varit förkyld i veckor..

Det var en liten uppdatering. Hoppas på att göra en till efter Thanksgiving på torsdag och berätta om hur det var :)
Saknar er alla i Sverige och mitt älskade hemland!

Kommentarer

  • ellen säger:

    Åh jag vill också fira thanksgiving! Avundsjuk! Däremot inte så avundsjuk på vädret... när det börjar krypa mot ensiffriga plusgrader tycker jag att det är svinkallt här!! Puss ha det bra lycka till med tålamodet! <3

    2013-11-26 | 09:35:19
    Bloggadress: http://babesinbarcelona.blogg.se

Kommentera inlägget här: