wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Vardag

Kategori: Allmänt

Idag åkte Susan till New York över dagen, som hon brukar. Detta betyder att jag började 7.30, gjorde i ordning barnen och gick med Amelia och Aidan till skolan. När jag kom hem hade jag tre timmar ledigt och då mest var jag en stund. Skönt! Sedan packade jag ihop och åkte och hämtade Callum eftersom vi skulle på en "pre kindergarden" Ice Cream Social. Typ föräldramingel med barnen inför att de ska börja 6års. Jag tordde att det skulle vara fler nanny's eller au pairer där, men jag tror jag var den enda som inte var mamma eller pappa till något barn. Men Callum verkade inte ledsen för det. Vet dock inte hur många gånger jag fick frågor som "What was your son's name?" eller "Which teacher did your son get?".Alla barnen fick isglass och vi fick reda på vilken lärare de kommer ha och se klasslistor. Sedan hängde jag och massa föräldrar kvar och pratade medan barnen lekte, eftersom många av oss ändå skulle hämta upp fler barn om 45 minuter eller så. När Amelia och Aidan kommit ut åkte vi allihop hem till Eileen. Där hängde vi en stund och barnen lekte tillsammans innan vi åkte till en lekplats i Salem och lekte där ett tag. Vi hade dock inte allt för mycket tid innan det var dags att åka hem igen. Väl hemma körde vi snabbduschar och jag lagade middag som vi sedan åt. Efter lite hjärngympa med läsning, bokstavsträning, legobyggning mm. fick barnen se på lite tv, innan mer läsning och läggdags. Ganska bra dag. Inte allt för mycket bråk :)

Imorgon börjar Callum kindergarden!

VAr
Varda
Vardag

Kommentarer

  • clara säger:

    Åhh, du är så snygg!

    Är det du som skrivit "Amelia rules"? <3 handstilen <3
    Du anställs härmed för att skriva något på min vägg när du är tillbaka i svearike.

    Kan du inte bara råfejka att det är ditt barn och dra värsta historien om hur du lämnade pappan, kidnappade barnen och drog till USA från Indien (allt detta med indisk brytning) och sen börja gråta för att barnens farfar är ledare för indiska maffian som nu letar efter er. Böna och be om hjälp, skydd och storgråt mot en okänd axel. Ni kommer klart bli "the talk of the school".

    Vi har stalkat Mr President i alla sociala medier möjliga. Är stunned över detta besök. Nytt ord som från och med i dag etablerats i Svergie: Obamarama.

    PUSS!

    2013-09-04 | 18:45:47
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se
  • Johanna C säger:

    Asså åh, ice cream social, bara USA alltså ;)

    2013-09-05 | 16:03:26

Kommentera inlägget här: