wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Dålig på att uppdatera

Kategori: Allmänt

Hej igen!
 
Nu är det torsdag kväll. Några av er kanske undrar hur det gick på universitetet i måndags. I så fall kan jag berätta att det gick bra. Min lärare heter Proffesor Surin och vi är 15 stycken i min klass, i åldrar mellan 19 och 73. Min lärare verkar bra och jag kommer med största säkerhet bli utmanad och lära mig mycket, men jag blev lite nervös efter professor Surins genomgång.. Det kommer definitivt bli mycket jobb. Och inte särskilt lätt sådant. Men o andra sidan så är ämnet något jag tycker om och jag måste försöka släppa betygshetsen från VRG och bara tänka att jag ska lära mig så mycket som möjligt, göra så gott jag kan och främst ha roligt. Betyget jag får spelar ju egentligen inte någon roll, så jag borde inte vara nervös. (Pränta in det i din hjärna, Johanna!) Men samtidigt går mycket av kursen ut på att jobba i mindre grupper och läsa upp sina arbeten för andra osv och det gör mig mycket nervös..

Anyways, tisdag, onsdag var ganska tuffa, stressiga dagar då Susan inte var hemma och jag skötte det mesta i hushållet. Jag jobbade sent båda kvällarna så det finns väl inte så mycket förutom jobb att tillägga. På dagarna när jag varit ledig har jag gått powerwalks, pluggat, tittat på Idol och skypat lite. 

Idag var en hyfsat bra dag. Inte lika stressig som igår. Började min egna dagtid med en 40 minuters powerwalk. Sedan åkte jag till the Y och simmade längder i 30 minuter och träffade Vanessa och tog en kaffe med henne och pratade ett tag. Efter att jag hämtat barnen i skolan blev det att åka tillbaka till the Y för att göra läxor med alla och få Aidan till swim team-träningen och Callum till sin Sports Mania lektion. Efter att läxor, aktiviteter och duschar avklarats bar det iväg till fotbollsfältet och Amelias cheerleading. Jag och pojkarna hängde kvar ett slag och de kastaste lite amerikask fotboll. Sedan var det hem med pojkarna, pyjamas, läsning med Aidan, lite lek och sen åka och hämta Amelia igen och hem för middag. Efter middagen fixade jag med massa tvätt och sedan vart jag ledig.
 
Och här sitter jag nu. Ledig. Borde plugga... Men jag ser hällre på idol. Detta kommer bli svårt. Heltidsjobb som tar grymt mycket energi och så skola på det. Tjoho!

Kommentarer

  • Malin Jönsson säger:

    Låter tufft! Vad pluggar du?

    Ses snart :)
    Kram

    Svar: Creative Writing ;)Yes! När??
    Kram
    Johanna None

    2013-09-13 | 05:58:31
    Bloggadress: http://malinintheusa.wordpress.com

Kommentera inlägget här: