wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

If my heart was a house you'd be home

Kategori: Allmänt

Så, längsta uppehållet hittills tror jag. Förlåt. Jag har helt tappat motivationen till att uppdatera här. Dagarna ser för det mesta ganska likadana ut och även när de inte gör det, har jag ingen lust att skriva. Det känns så fånigt. Men hur som helst så går livet som trebarnsmorsa här borta ganska bra. Det rullar på. Hade en riktigt bra helg förra helgen och hoppas på en lika bra från och med imorgon kväll. Imorgon ska jag med barnen till tandläkaren.. 
 
Något jag kände för att dela med mig av är dessa:

Callum (5 år) citat:

1.
Bakgrund: Vi sitter på Café. Han sitter och tittar ut genom fönstret och filosoferar. Helt plötslig kommer detta.
Kommentar : "It's getting ready for fall. That's when we celebrate turkey!"

2.
Bakgrund: Callum ser mig dricka Coca Cola. Detta kommer.
Kommentar: "You know Coke is bad for you right? Do you really wanna die before you're a mom?"

3.
Bakgrund: Vi kollar på en bok där några på framsidan surfar. Denna kommer.
Kommentar: "It is really hard to surf, you know. But I know how to do it! Even though I've never even done it. You don't."

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hahaha så söt kille, vad skön! Jag har skickat in min ansökan nu, så hoppas på det bästa ;)

    2013-09-24 | 07:27:02
    Bloggadress: http://johannalive.blogg.se

Kommentera inlägget här: