wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Labor day

Kategori: Allmänt

Värsta förmiddagen någonsin typ. Alla barnen var på sina absolut värsta sidor och det kändes som oändligt långa fyra timmar mellan 9-1 som jag jobbade idag. Vi var hemma och jag visste knappt vad jag skulle ta mig till. Ville bara försvinna på fläcken helst. Snacka om att det också öppnade för att hemlängtan skulle göra sig extra påmind. 

Men på eftermiddagen hängde jag i alla fall med mina fina tjejer, Lena, Lena och Laura. Jag, Swe Lena och Laura förberedde inför Ger Lena's födelsedag och så åt vi alla middag tillsammans på UNO's och hängde hos Ger Lena på kvällen. Mysigt!

Kommentarer

  • Clara säger:

    Min älskade Johanna.
    Så kul att läsa om ditt liv (och inte bara de där jobbiga satungarna..) också! Vill höra mer om hur dina vänner är - och hur man skiljer på svenska och tyska Lena.
    Såg en film där en replik var så klockren, kom att tänka på dig och alla världens au pairer. Den heter Best Marigold Hotel tror jag.. En gammal tant pratar om hela sitt liv som barnflicka i en familj, och när hon tillslut behövde lämna dem insåg hon en sak. Att de hade blivit hela hennes liv, hon värderade familjen så högt, men för dem var hon ju en anställd. Någon de behövde för att utföra en tjänst. De bad inte om en familjemedlem, utan om en barnpassare. Jag tror det ligger mycket i det. Om båda parter är på samma page så slipper man bli besviken/missförstådd. Kanske är det lättare om du försöker se det endast som ett jobb. Du kan fortfarande ha ett bra förhållande med barnen, men de bör inte vara Ditt liv eftersom en barnflicka förmodligen inte är Deras. Men om någon barnflicka skulle vara det så skulle det självfallet vara du. ;)

    Älskar dig.
    Här hemma är det höst snart. Och jag såg ca världens snyggaste fänrik-Nilsson-lookalike på tåget. Så satte mig mittemot honom och vi kollade på varann om vartannat ca femhundra gånger. Jag började tillslut skratta. ;)
    BIG HUG BABE.

    2013-09-03 | 23:59:21
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: