wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Helg

Kategori: Allmänt

Så i fredags när jag började jobba möttes jag av barn som fortfarande gick i pyjamas, trots att vi skulle gå till skolan om en halvtimme, trodde jag. Amelia ropar: "There's no school today!" Susan ger mig en medlidande blick och säger: "I didn't know..." Så efter påklädning lärde barnen mig att spela Mario Cart på Wii, (jag sög!), och sedan hängde jag med familjen hem till Uncle Marks och träffade några släktingar en stund- Barnen åkte lite på uncle Marks båt och sen gick jag, Callum och Amelia på deras kusin Chis's teaterföreställning. Värlens gulligaste föreställning med barn från ca 4-10 år. Efteråt åt vi lunch på Atomic Café. Mys! Sedan åkte vi till the Y och badade (även jag;). Aidan var med mormor under dagen så hon droppade av honom vid poolen under eftermiddagen. När jag kom hem var barnen duchade och klara och min arbetsdag var nästan slut. Kvällen spenderades hemma hos tyska Lena med vänner och pizza, tittandes på filmen Crazy, Stupid Love. Bra dag!

Igår, lördag spenderades morgonen skypandes med min familj. Pappa i Svalbard och resten hemma i Täby. Så mysigt att prata med mina syskon speciellt! Någon gång mitt på dagen hämtade svenska Lena upp mig och vi åkte till gallerian. Där käkade vi sen lunch och gick spontant och såg Paranoia på bio. Bra film! (Liam Hemsworth <3) Efteråt åkte vi tillbaka till Marblehead, köpte mat att ta med och åkte hem till tyska Lena och åt och umgicks. Ytterligare en bra dag!

Idag hade jag ännu en bra dag! Det har helt enkelt varit en bra helg! På morgonen pratade jag lite mer med familjen innan Lena kom och hämtade mig igen och vi, tyska Lena och Laura åkte till Panera och käkade lunch. Sedan åkte vi till Starbucks eftersom tyska Lena hade en skypedate och vi behövde wifi. Där hängde vi ett tag innan vi drog ut till the Lighthouse och tog lite bilder, innan vi gick och såg den nya One Direction-filmen på bio. (Laura's val, men vi gick med på det;) Efter filmen åkte vi alla hem till vårt eget eftersom alla var trotta och svenska Lena skulle åka och spela hockey. Nu ligger jag i min säng och skriver.

En sak jag ännu inte berättat är att jag numera är elev vid Salem State University! Från och med måndag den 9:e september ska jag börja läsa Creative Writing där. Så spännande och roligt, men också lite nervöst..

All in all, bra helg! Får mina dippar då jag fäller några tårar över hur ont det gör i hjärtat av saknad och hemlängtan, men jag försöker dränka dem i roliga saker, tv, barn och annat. Imorgon är det Labor day = ingen skola för barnen då heller, men jag jobbar bara 9 till 13. Skönt! 

Vi hörs!

 

Kommentarer

  • Johanna säger:

    Hööörrrruu!! Jättekul med skolan ju, grattis! :D vad spännande! Hur mycket kommer du vara där?
    Och btw, kan inte vi få en bild på ditt rum? :)

    Puss

    2013-09-02 | 09:38:19

Kommentera inlägget här: