wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Tre veckor

Kategori: Allmänt

Idag har det gått tre veckor sedan jag flyttade in i det här huset. På måndag har jag befunnit mig i USA i en månad. Känns som att det både gått otroligt långsamt och ganska snabbt..

Idag fortsatte jag och Amelia med vår mysiga tjejtid, utan pojkarna. Lägret var inställt pga regn , så det blev en heldag. Hon läste högt för mig, vi åkte till biblioteket och lånade böcker hon måste läsa i sommar, käkade lunch ute, åkte hem och målade våra naglar och såg på film. Trevlig dag! Jag slutade tidigt och fick tid att slappna av, ringa hem, se på tv och chilla lite. Sedan plockade några au pair-tjejer upp mig för att åka och se på bio (4:e på tre veckor...). Efteråt var jag så trött att jag bad dem lämna av mig hemma, vilket de gjorde, och nu ligger jag i min säng och skriver igen. Ska bli skönt med två dagars helg!

“She was smart and terribly determined, this girl, her will was pure steel, through and through, but she was as human as anyone else. She was lonely, too. Lonely in a way that perhaps only single girls fresh from small Midwestern towns know. Homesickness is not always a vague, nostalgic, almost beautiful emotion, although that is somehow the way we always seem to picture it in our mind. It can be a terribly keen blade, not just a sickness in metaphor but in fact as well. It can change the way one looks at the world; the faces one sees in the street look not just indifferent, but ugly....perhaps even malignant. Homesickness is a real sickness - the ache of the uprooted plant.” 

- Stephen King

Tack Mr. King för orden! 
/Den uppryckta plantan

Kommentarer


Kommentera inlägget här: