wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Titeln är det svåraste...

Kategori: Allmänt

Ännu en dag har passerat, En blandad dag. Ibland är jag väldigt positiv till saker och ting här och ser hoppfullt på mitt jobb och ibland känner jag mig som att jag är konstant irriterad och utmattad. Låter kanske som en vanlig mamma?.. Jag önskar bara att jag inte var så långt ifrån min egen. Det svåraste är när kvällen kommer och jag behöver prata av mig och ventilera om dagens händelser. Det jag brukade ha mamma till eller kanske mormor eller en komois. Men vad gör jag nu då, när jag sitter i mitt rum i USA och hela Sverige sover? Ja, just nu så skriver jag ju, så det är ju ett alternativ. Man får bara inte lika mycket respons...

Hur som helst! Lägret blev inte inställt idag eftersom vädret var fint, så jag fick mina knappa tre timmars paus idag. (Tack och lov!) Efter en snabb lunch hemma efter upphämtningen åkte vi alla till barnens morbrors hus och badade från deras "dock". (Vet ni inte vad det är eller hur det ser ut ska jag lägga upp en bild på Facebook) Barnen lekte och badade med en av sina kusiner, jag lämnade under en stund över ansvaret för två av dem till deras moster då jag åkte och lämnade mellangrabben på en play date. På vägen hem hämtade vi upp honom igen, innan de vart snabba duschar innan middagen hemma.

Nu? Några timmars avslappning innnan läggdags. Det är onsdag kväll och det känns som att helgen är på ingång vilket känns bra. Jag sitter och läser om allt jag kan göra här och det låter så fantastiskt. Samtidigt måste jag kämpa för att inte börja gråta när killen i Maroon 5 sjunger från radion i bilen "I think about you every single day", eller när One Direction kommer på (kära syster!) eller U2 (pappa) osv... Jag vill inte tänka på hur långt det är tills vi ses, men jag kan bara inte hjälpa det.. Men jag lovar, jag försöker ta en dag i sänder.

Nu ska jag försöka ladda upp lite bilder på Facebook :) En får ni här. Mina pojkar är otroligt taggade på sin campingtur imorgon med sina nya sovsäckar ;)
Kul att du läste!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: