wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Söndag

Kategori: Allmänt

Dagen började lungt som igår. Sovmorgon, Skype med familjen, tv och vila. Vid halv tre tiden plockade Lenorna och Laura upp mig och vi åkte till Starbucks och fikade. Efter det åkte vi till stranden och promenerade och umgicks. Vi har roligt ihop! :) Därefter åkte jag och tyska Lena hem till henne en snabbis innan vårat första au pair-möte med vår LCC. (Lena's värdmamma är supergullig!) Au pair-mötet var inte särskilt speciellt... Fem tjejer och så våran LCC, Lindsay. (Det var bara en tjej jag inte träffat innan) Vi snackade lite om praktiska saker, men stannade inte ens en timme. Sedan hade jag och Lena bestämt att vi skulle gå ut och äta middag och då hängde även danska Maja med och åt innan Lena körde hem oss båda två. En mysig dag, men nu känner jag av söndagsångesten! Försöker tänka på allt roligt jag och tjejerna pratar om att göra och allt jag vill göra här och känslan av hur det kommer kännas när jag räknar ned den sista tiden innan jag åker hem i vår, istället för hur många tuffa arbetsveckor som ligger framför och hur mycket extrem hemlängtan som finns i min framtid. Det funkar ibland..

Godnatt!

Kommentarer

  • Hanna & Birgitta Nilsson säger:

    Vi tänker på dig Johanna och hoppas att du ska få en bra måndag ..och sen även en fin vecka! Stora kramar från Hanna & Birgitta

    2013-07-29 | 22:18:17

Kommentera inlägget här: