wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Redo!

Kategori: Allmänt

De senaste dagarna har jag fått höra av släkt och vänner att jag jag borde skaffa mig en blogg och blogga under mitt år i USA. Det här med bloggande är väl inte riktigt min grej, men jag tänker i alla fall försöka. För er skull!
okej, jag kanske tycker att det verkar lite kul själv också... 

Hur som helst, varsågoda! Imorgon (eller tekniskt sett idag) lyfter planet. Helt ärligt så håller jag på att krypa ur mitt eget skinn! Det är sjukt svårt att packa för ett år, kan jag berätta, och jag är så nervös att någonting ska gå fel imorn eller att jag missat något viktigt.. Ett helt år!! Det är en galen tanke... När jag sitter safe and sound, incheckad och klar, på planet, då kommer jag att kunna slappna av. Då är det New York nästa, som gäller, och sedan, så småning om, Boston. Trots att jag är rysligt nervös nu är jag också obeskrivligt taggad och exalterad för det kommande året! Jag förväntar mig att uppleva och lära mig mycket! Och det ska bli fantastiskt skönt med ett miljöombyte!

Trots att det känns underbart att byta bort det familjära Täby mot det spännande Boston för ett år, så finns det självklart också människor jag kommer sakna. Jag kommer sakna min älskade familj, min underbara släkt och mina fantastiska vänner. Hela veckan har varit fylld av farväl, kramar, tårta och tårar. Men! Jag kommer hem igen, det är bara ett år, folk kan hälsa på och det finns Skype! Detta kommer gå fint ;)

Nu ska vi se, 16 timmar tills planet lyfter. Jag har taggat i snart ett år. USA, jag är redo. Ses imorn!

Kommentarer

  • Clara säger:

    Hoppas flygresan gick bra och fatta - du har bytt Täby mot NEW YORK CITY! <3 älskade fina. Pussar!

    2013-07-02 | 01:36:45
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: