wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

New York! New York!

Kategori: Allmänt

Dagen började med vad som kändes som världens längsta Röda Korset-utbildning... Den varade mellan 8.00 och 14.00 med totalt 3 x 15 minuters raster, inkl. Lunch. Vi fick lära oss alla möjliga viktiga saker men alltihop gick otroligt långsamt..
Men! Strax efter 14 lämnade vi campus i våra bussar redo för New York. Väl framme i stan plockade vi upp vår superduktiga tour guide Jay. Han ledde oss igenom det viktigaste i stan och berättade om allt från tv serie-platser och kändisar till historia och mat. Jag lärde mig sjukt mycket och hela turen var både väldigt intressant och underhållande, trots otroligt seg trafik. Tyvärr så öste regnet ner just som vi gjorde "Top of the Rock" på slutet, men annars gick dagen i tryckande hetta och fuktighet!.. Efter turen, fick vi ca 2 timmars fritid. Jag och några svenska vänner tog oss tillbaka till Times Square, smet in snabbt på Forever 21 och jag köpte mig dessutom en "New York"-starbucksmugg på Starbucks ;) sedan blev det en hastig fem-minuters middag på ett mexikanskt ställe, ingen superhitt food-wise men jag var så hungrig att jag tryckte i mig ändå. Vid 11.30 hade vi fått en lunchbox med en macka, lite chips och ett äpple, men sedan dess hade jag inget ätit och nu var klockan 20.30... Hur som helst, vid 21.00 var vi tillbaka vid Empire Statebuilding där bussen skulle hämta oss. Tro det eller ej mina vänner, men jag (tjejen med lokalsinne som en bananfluga) lärde mig hitta riktigt skapligt på Manhattan på mina två timmar strosandes. För alla oss med lokaliseringssvårigheter har ju New York världens bästa system + väldigt hjälpsamma medborgare om man ändå är osäker :)
På vägen hem till Long Island var trafiken dock såå tjock att det tog oss över en timme att ens komma ut från stan. (Alla vill ut från stan ikväll och till sommarställena innan morgondagens festligheter)
Men vi kom hem till slut och här är jag nu, sittandes, skrivandes, kl 23.20, i sällskapsrummet (eftersom wifi't inte räcker in på mitt rum..)
Imorn är det lektioner mellan 8.00 och 21.15, med raster för lunch och middag plus ett par kortare raster. Jag förstår faktisk inte hur de tror att vi ska klara av det! Vi har inte fått sova ordentligt eller återhämta oss och vi har haft totalt fullt upp från 7.00 på morgonen till kvällen varje dag.. Aja, det blir väl några pinsamma tillnickningar under morgondagen, men sen är vi klara! Och sen börjar det "riktiga" äventyret...

Kommentarer

  • Natalia säger:

    Johanna, fy vad underbart allt låter! Förstår att det är jobbigt när man inte får sova ut, skulle aldrig klara mig haha! Hoppas allt går bra med familjen på lördag! Ber för dig! Kram

    2013-07-05 | 10:49:58

Kommentera inlägget här: