wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Glädje!

Kategori: Allmänt

Idag var en bra dag. Jag gör ständiga framsteg med barnen och jag lär mig mer och mer. Ni som känner mig väl och kanske har åkt bil med mig vet att jag varit lite nervig för att inte hitta eller kanske komma i en situation som jag inte klarar av, tidigare. Då ska ni veta att jag knappt inte tänker så längre. (efter bara några dar) Här finns så mycket annat jag måste fokusera på så jag hinner inte oroa mig för körningen. Kör på GPS och brukar kunna lösa allt som uppkommer på ett eller annat sätt. Jag vet inte hur många snäva vändningar jag gjort på folks parkeringar i letan efter parkeringsplats på smågator, eller hur många gånger jag redan backat ned för vår branta uppfart med stenmurskanter, men ni kan va säkra på att det är en mycket mer bekväm, säker och modig chaufför som kommer hem härifrån.

Hur som helst, dagen idag gick hyfsat smidigt. Några gnabb med killarna blev det såklart, men inga större fighter och minstingen blev inte ursinnig och sprang och gömde sig en enda gång. Score! Istället fick jag höra av pojkarna idag att jag är "the best au pair ever!". Hihi! Vi får väl se vad de säger nästa gång de måste borsta tänderna...

Jag och minstingen hade one-on-one-time idag, medans mellankillen var hos mormor och morfar (vi gjorde tvärt om i onsdags) och idag åkte vi till biblioteket och lånade böcker och läste och hade det riktigt mysigt :) Sen vid klockan 6, efter alla bad och alla pjamasar var på, så kom Lena, en tysk au pair i närheten som var på au pair-skolan samtidigt som mig, och hämtade mig och så gick vi på bio. Vi såg "The Heat" med Sandra Bullock (mest för att det bara fanns 5 filmer att välja bland på den lilla biografen och 3 var barnfilmer och den fjärde en uppföljare), MEN den var så rolig! Alla skrattade högt och det var så skönt att bara skratta igen och verkligen slappna av och ha roligt. Lena och jag gick båda därifrån lite lättare. Sen åkte vi till ett glasställe eller ja, frozen yogurt-ställe, som är inne här och käkade glass och pratade. Så trevligt och skönt att prata med någon som går igenom samma sak; 

Nu ligger jag i min säng och ska sova, för imorgon bitti ska jag ta tåget in till Boston och möta upp David från Dalarna som också var på au pair-skolan med mig och vi ska upptäcka Boston :) Känner mig glad och taggad! Skönt!

Ciao!

Kommentarer

  • Clara säger:

    Så himla bra tjejen!! Räkna med att jag kommer utnyttja förarskillsen! Och se filmen, the heat - numera på min lista. Pöss!

    2013-07-13 | 14:16:56
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: