wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Första dagen

Kategori: Allmänt

Jag kan inte fatta att det här var min första riktiga dag här. Det känns som jag känt familjen längre än så. Hur som helst! Precis som varenda annan dag sen jag kom till USA i måndags var det över 30 grader idag. Så varmt! Men inte alls lika fuktigt som i New York :)
 
Efter frukost åkte jag och hela familjen ned till Old Town Marblehead där min värdpappa Marpa öppnat sin butik. (han har två smyckekedjor och den ena "Grace Oliver" öppnade just en egen liten butik i Marblehead). Iaf, vi åkte dit en stund och sedan tog jag med mig Amelia (8) och Aidan (6) bort till "the Arts Festival". Det var såååå varmt! Men barnen fick göra massa roliga saker, så som ansiktsmålning, stenmålning, kakdekorering och allt möjligt. Förutom att jag höll på att koka över så var det trevligt.
 
Sedan mötte vi upp resten av familjen, käkade lite lunch och åkte till Susans (min värdmammas) bror Mark. Mark och hans familj har ett jättestort hus vid havet så vi var där och badade och simmade från deras stora brygga/"dock" tillsammans med barnens kusiner och familjevänner som varit här och hälsat på i helgen.
 
När vi kom hem duschade jag och gjorde mig i ordning för igår frågade Steffi (familjens gamla au pair som fortfarande är kvar men bor hos en kompis just nu de sista dagarna) om jag vilje följa med ut och käka middag med henne och hennes kompisar. Några var au pairer, en var mamma till några kompisar till mina värdbarn och så var det Steffis pojkvän och två kompisar till dem. Steffi och Mike (pojkvännen) hämtade upp mig hemma och så åkte vi och åt middag på en jättemysig resturang i Salem, vid hamnen. Sen åkte vi hem till en av deras kompisa och hängde en stund, innan Steffi skjutsade hem mig. Så, allt som allt en väldigt lång men rolig dag!

Dags att sova, klockan är 2.02 och det känns som jag håller på att bli förkyld... Hoppas det går över!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: