wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Facts

Kategori: Allmänt

Några allmänna fakta om min nuvarande situation:
 
1. Katterna är söta och verkar vänja sig vid mig ganska fort. Det ända lite läskiga är att de låter som vildkatter när de jamar... Rawr... (Siameser :S)
 
2. Barnen är jättefina! Aidan värmde definitivt upp först och han vill alltid gosa och hålla hand. OCH prata. Han älskar att prata. Speciellt om fiske och fiskar... Han älskar fiske och i princip alla typer av sport. Callum jobbar jag fortfarande på. Han är inte lika snabb med att värma upp men han accepterar mig och jag tror vi kommer bli kompisar så småningom. Han är minst men pratar högst och älskar superhjältar och all sport. Amelia är en typisk tjej i förtonåren. En känsla jag fått är att hon nog kommer vara den jag får kämpa mest med under året. Det märks att hon redan tycker om mig, men också att hon testar mig. Vägen till hennes hjärta går dock verligen genom kärlek och uppmärksamhet och hon vill gärna titta på mina kläder och smycken, hjälpa mig att välja och hänga i mitt rum. Hon har tyckt om att ha au pairerna de haft som sina storasystrar.

3. Föräldrarna är supertrevliga! Jag är verkligen i goda händer och jag känner mig trygg med dem. Ikväll gick vi igenom mitt ungefärliga schema och det känns väldigt bra och rättvist. Imorn kommer deras gamla au pair hit och så ska hon visa mig "the ropes"/rutinerna. Första (typ) arbetsdagen ;)
 
Ciao!

Kommentarer

  • Clara säger:

    Åh, det låter som att du har det bra och passar right in. Saknar dig min fina! Jag och Emma har pratat om att åka till Grekland, så vi kanske gör det i augusti! :) puss!

    2013-07-08 | 17:44:56
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: