wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Dreaming With Tears In My Eyes

Kategori: Allmänt

Så, måndag. Jag fick iväg barnen till camp utan större problem och spenderade min lediga paus med att Skypea med mormor och chatta med vänner och lite tv. Sen blev det play dates med barnen och jag och pojkarna hängde hos Callums kompis Theo fram till klockan 3. Sedan åkte vi och hittade en häftig lekplats och jag fördröjde tiden tills vi skulle håmta Amelia med en tävling att hitta sin egen första bokstav på registreringsplåten på bilar, under en liten promenad. Slutrestultatet blev Callum 6p, Aidan, 5p, Johanna 4p, Well, well... De hade kul! När vi hämtade Amelia åkte vi hem för några snabba duschar och ombyte till pyjamas, innan en halvtimmes påtvingad läsning för de äldsta två. (Ingen rolig regel att upprätthålla med 6-åringen...) Efter det vart det middag och min arbetstid var över. Efter en liten paus kom tyska Lena och hämtade upp mig och vi tog en fika på Starbucks och pratade, innan hon lämnade av mig hemma igen. Och nu är det läggdags och imorgon börjar en lång ny dag.. Det är bara kämpa på..

(Hade ett stort bråk med Callum idag när han helt plötsligt satte sig ned i trappan, vägrade gå och helt plötsligt inte ville åka till Theo, där alla hans kompisar skulle vara. Han började skrika att han inte ville åka och att jag var så elak mot honom och helt plötsligt dyker hans mamma upp, eftersom hon hör att han skriker, och hon får hjälpa mig att få med honom till bilen.. så pinsamt när han smäller av sådär och jag står hjälplös, då det knappt finns någon återvändo förutom att låta honom vara, vilket inte riktigt funkar om vi är på väg någonstans och syskonen väntar i bilen.. men han blir bara så sjukt arg..)

Efter det här året kommer jag definitivt ha en stark uppfattning hur jag vill och inte vill hantera och uppfostra mina egna framtida barn...

Godnatt!
 

Kommentarer

  • Clara säger:

    Du är fantastisk, jag älskar dig och jag längtar till dagen jag stiger av flygplanet på i ditt nya hem, din nya värld, ditt New York. Som förhoppningsvis tar mitt hjärta med storm och också blir mitt Nya York.

    2013-07-31 | 19:36:42
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: