wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Back on track

Kategori: Allmänt

Efter ett ganska långt uppehåll ska jag uppdatera er igen. Det har varit några svåra dagar igen, kantade med oro, ångest och hemlängtan, men någonting hände i eftermiddags som fick mig att vakna upp ur det mesta av det och lyckas se klart igen.

Hur som helst, jag jobbar på. Långa, tuffa dagar med barnen och igår la jag dem för första gången eftersom föräldrarna gick ut och käkade middag (det gick bra) och idag åt jag middag med dem själv. Jag gör framsteg med dem varje dag och jag lär mig nya knep. 
 
Efter jag slutade idag åkte jag spontant iväg och träffade fyra andra au pairer vid en fyr i närheten. Platsen och utsikten var helt makalöst vacker och vi hade kul :)
 
Bättre inlägg kommer senare och lite bilder på facebook!

Kommentarer

  • Mamma säger:

    Stor GLÄDJE och massor av kramar

    2013-07-18 | 09:18:42
  • Linda säger:

    Upp och jag ner går det ju oftast på nya platser- vi får hoppas att du kommer in i det mer och mer, så verkar det ju ändå. Tänk vilka erfarenheter du får! Ta nu hand om dig och glöm inte att du är toppen- det vet vi här hemma! Kram Linda

    2013-07-20 | 22:32:10

Kommentera inlägget här: