wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Ääääälskar Boston!

Kategori: Allmänt

Jag har idag kommit underfund med att jag älskar Boston! Jag mötte upp min vän David klockan 10.00 och tog inte tåget hem förrn 17.30 :) Fantaskisk stad!
 
Boston i punktform:

1. Vackert!
2. Gammalt! (så gammalt som de bara blir i USA, vissa byggnader från 1600-tal och sedan är allt på ett fint sätt blandat med nytt)
3, Lägre! (inte lika mycket skyskrapor som i NY)
4. Många fantastiska parker!
5. Boston Common! (en underbar, stor park i centrala Boston fylld med aktivitet och rörelse, men också stillhet och hjärta. Där finns vatten som rinner under vackra broar, vackra hängande träd, blommor, statyer, bänkar vid vattnet och scener för musikuppträdanden, duktiga musikanter och mycket mer. Fantastiskt!)
6. Många fantastiska gamla kyrkor!
7. Massvis med shopping!
8. Duck tours (veteranbilar från kriget som fungerar som bussar och båtar samtidigt och tar en på en tur genom Boston, både på land och på vatten.. (har inte hunnit testa än, men ska!))
9. Lugnare! (det känns som att staden rör sig långsammare och mindre stressat än både New York och Stockholm)
10. Fantastiskt mycket trevliga, hjälpsamma människor!

Övrigt:

När David åkt hem (eftersom han behövde jobba) så fortsatte jag promenera runt och efter ett tag hörde jag helt plötsligt röster ropa "Johanna!", Stört förvånad, fick jag syn på 4  av de tyska tjejerna från min klass på au pair-skolan (var av en hade delat rum med mig). Alla bor de väster om Boston och jag norr ut, men ett sådant sammanträffande! :)

Jag måste även berätta vad Davids höjdpunkt på dagen var. Detta var nämligen när han såg en svart albino som jobbade på Apple store ;) (Det hade han tydligen alltid velat se och att se en sådan människa är ju en "once in a lifetime thing", enligt David)

Imorn ska jag in till stan igen och gå på ungdomsgudtjänst i en kyrka nära Boston Common. Taggad!!

(Ska även försöka lägga upp bilder på Facebook! )

Kommentarer

  • Ellen säger:

    Fy va skönt att höra att du har det bra! Njut och ta hand om dig!! Pusssss <3

    2013-07-14 | 06:14:55
    Bloggadress: http://makalos.wordpress.com

Kommentera inlägget här: