wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Wake me up

Kategori: Allmänt

En strof från Avicii's "Wake me up" ligger på mitt huvud ofta här. "Wake me up when it's all over. When I'm wiser and I'm older*. Ibland får jag lite småpanik. Jag inser att jag börjar bli gammal... Haha! Okej, inte gammal. Men jag lämnar liksom en era. Jag vet inte. Jag tänkte alltid att det mesta skulle vara ganska likadant i alla fall några år till, efter gymnasiet, men vem vet vad som händer när jag kommer hem härifrån. Vem vet om saker och ting någonsin kommer vara som de var igen? Jag har lämnat VRG. Jag har lämnat Sverige för ett år och vem vet om jag återvänder till Stockholm? Jag kanske börjar plugga på annan ort. Allt kanske aldrig blir som det var och usch! Tanken skrämmer mig. Ibland känns det som att Avicii förstod precis. Den här perioden kanske är spännande och ny, men den är också svår och ångestfylld. Ibland vill jag bara vakna upp, visare och äldre.

Men icke! Jag är 19. Världen ska utforskas, förändringar måste accepteras och livet måste njutas av. Jag vill bara inte riktigt släppa taget...

Hur som helst, jag bara skriver av mig massa tankar. Jag har haft två ganska bra dagar fredag, lördag. Barnen har definitivt inte varit några änglar, men Susan och jag har kört team work och jag har träffat vänner. Igår jobbade jag till 18.00 och efter det kom några tjejer och hämtade upp mig och så åkte vi till gallerian och till Cheesecake Factory för att ha en avskedsmiddag för Aileen som åker hem i veckan. Det var supertrevligt! Vi var 8 stycken tjejer. Jag åt en himmelsk "Americana Burger" och en lika himmelsk Snickers Cheesecake. Men jag orkade inte ens en tredjedel så resten står nere i kylen i en "to go-box" ;) Det var iaf en trevlig kväll!

Idag jobbade jag 8.30-1.00. ÄNTLIGEN åkte Amelia's kompis Ciara hem. Hon har varit mitt 4e barn den här veckan, sedan i söndags, och det är så skönt att hon åkt. Hon var inte världens lättaste unge... Susan och jag hurrade båda över att hon åkt om man säger så. Hela förmiddagen var vi ute och pysslade och spelade amerikask fotboll mm. Ganska okej förmiddag. Från 1 fick jag ett par timmars paus, innan en ny sommar-au pair som heter Elisabeth (Tyskland) hämtade upp mig. Vi åkte till "the dock" nere i Crocker Park och hängde där ganska länge innan vi faktiskt åkte hem till henne och badade i hennes familjs utomhus-"hot tub". Så skönt! Kan ju säga att jag och mina barn definitivt ska dit för en play date nästa vecka! ;) Jag kan också tillägga att Elisabeth var supertrevlig och vi hade väldigt kul ihop. Efter ca en timmes häng i hot tuben bytte vi om och gick ut och åt middag på Uno's. Gott! Nu har jag dessutom middag/lunch för en annan dag. (Man får så mycket mat!) Därefter åkte vi till Salem och mötte upp tre andra au pairer på Starbucks, Maja (Danmark), Adeola (Italien) och Vanessa (Tyskland). Trevligt, trevligt!

Nu är det sovdags för imorgon bär det av in till Boston igen! Det blir mer Louise, Duck tour och annat härligt! Taggad! Mer info kommer. 
 
1. Crocker Park
2. The dock at Crocker Park
3. Aileen (Tyskland) and Eileen (Tyskand)
4. Sanna (Sverige) and Laura (Sydafrika)
5. Lena (Tyskland)
6. Min Cheesecake!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: