wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Valutflykt, poliser och annat trevligt

Kategori: Allmänt

Så, cliffhangern... Om någon undrade vad det var som hände klockan halv ett i lördags natt så var det så att jag för första gången i mitt liv, och speciellt i USA, blev stannad av polisen. Få inte panik nu! Hang in there! När jag svängde av en större väg såg jag helt plötsligt hur det började blinka blått i backspegeln. Jag fick panik! Jag visste att jag inte kört för fort, jag hade blinkat, allt hade gått rätt till. Varför i hela friden stannade han mig då? Jo, han tog sin tid på dig då han steg ur sin egen bil och kom fram till mig, när vi stannat, jag hissade ned rutan, panikslagen inför vad han skulle säga och det han säger är "You forget to turn your front lights on". Jag andas ut. "Oh, I'm sorry! Thanks! Now, I get why it was so dark. Thank you!" Han ler. "Take care!"

Puuuh! Inte värre än så. Till saken hör att man på amerikanska bilar måste slå på även halvljuset på kvällen, eftersom man inte ska köra med det på dagtid här, vilket det är lag på i Sverige. Kulturkrockar ;)
 
Anyways, igår var det söndag. Klockan 10.30 hämtades jag upp av de andra tjejerna och vi åkte till tåget och tog tåget in till Boston. Inne i Boston promenerade vi runt, tog en Subwaymacka "to go" som lunch och käkade den vid dammen i parken. Sedan tog vi oss bort till båten. Sen väntade en spännade båttur. Det tog lite mer än en timme att komma ut till valarna. Väl där ute saktade vi ned och ibland stod vi till och med stilla. Så stora varelser! Och så nära de kom! Jag la ut en video på Facebook. Väldigt häftigt var det! Vi var hos valarna i nästan två timmar, innan vi vände om för att åka tillbaka. Vi möttes av den fantastiska vyn av Boston från vattnet innan vi var tillbaka på land.

Efter detta tog vi oss tillbaka till tåget och hem. Vi var alla trötta. Lena (german) var så trött att hon sov mot min axel på vägen hem.

Nu är det måndag och jag har gjort i ordning och lämnat barnen på läger och lagt i en tvätt. Om mindre än två timmar måste jag hämta dem igen... Skriver kanske mer om dagen ikväll! Och ska försöka lägga upp lite fler bilder här eller på Facebook då med.
 
 
 

Kommentarer

  • Kinna säger:

    Vilka äventyr du får va med om!
    Ha en bra vecka!
    Kram
    Kinna

    2013-08-05 | 18:33:24

Kommentera inlägget här: