wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Saturday Night Fever

Kategori: Allmänt

Godmorgon!

Nu är det söndag men jag ska skriva lite om igår. Igår jobbade jag som tidigare nämt mellan 9-13.Susan (mamman) åkte iväg och jag och barnen började med att gå ned till stranden och plocka ut några fina stenar och sedan gick vi hem för att ha pysseldag. Jag hade handlat in massa tillbehör för att kunna måla stenar och det gjorde vi. Så roligt! Jag skulle kunna sitta en hel dag själv om jag hade en ljudbok och bara sitta och måla. Aja, barnen gillade det och vi fick undan all färg utan olyckor. 
 
När jag slutat lämnade Susan av mig hos Lena (den tyska) och jag, hon och Laura gick ned till stranden och paddlade kajak. Det var så blåsigt och Lena som är minst fick sitta på golvet i en kajak. Hon tyckte det var lite läskigt... Men vi hade roligt! Efteråt gick vi tillbaka upp, duschade av oss och begav oss till "torget" som ligger ganska nära mitt hus. Vi gick in på Marshalls och sedan gick vi till resturangen UNO, där vi skulle äta. Jag beställde någon pastarätt med kyckling och någon tomatsås och det var så gott! Nästan ännu godare var också brödet som kom som tillbehör. Riktigt god mat! 

Efter det droppade vi faktiskt förbi mitt hus på vägen så att tjejerna fick se det. (dom har aldrig varit hemma hos mig tidigare) Och så bytte vi så att jag hoppade över i min familjs bil när de kom hem, så jag kunde ta den hem senare. Sedan åkte vi till Lena igen en snabbis. Jenn, en tjej som jag träffade min första riktiga dag här och som jobbar i min värdpappas butik, skrev till mig och sa att om vi inte hade något annat för oss så kunde vi komma till en fest hos hennes kompis på kvällen. Vi var osäkra på om vi skulle gå eller inte men efter ett tag bestämde vi oss för att vara lite ävetyrliga och åka dit och kolla in det. Var det förskräckligt kunde vi ju bara åka hem igen. 

Låt oss bara säga att det var en spännande fest, men Jenn var trevlig, vi hälsade på lite folk och spelade beer pong (med röda plastmuggar (som på film)) för första gången i våra liv. Fast utan "beer"! Här i Massachusetts kallas det tydligen "Ruit"..? Det var iaf roligt även om vi sög :P

Efter ett tag avlägsnade vi oss ändå, eftersom jag behövde vara hemma med bilen klockan 1 och jag skjutsade hem de andra tjejerna innan jag själv körde hem. Men en detalj hinner jag inte skriva om nu, men låt oss bara säga att mitt hjärta stannade igår när det började blinka blått i backspegeln... Men vi lämnar det som en cliffhanger inför ikväll.

Adios!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: