wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Rise Above

Kategori: Allmänt

Så, två dagar till har passerat och det är torsdag kväll. Imorgon är det fredag! HURRA!
(Nej. Vi tar det igen och så tänker du dig att valborgsmässokören sjunger det. Glatt och energifyllt! Redo?) HURRA! (Sådär ja!)

Nu ska vi se! Igår, hade Aidan simtävling på Beach Cluben. Så efter Callum's och min, nu traditionsenliga, picnic, så hämtade vi honom och åkte dit. Skön eftermiddag vid poolen för mig ;) När vi kom hem blev det bad och i ordninggörande, jag fixade middag och la alla barnen. En hyfsat bra dag, med inte allt för mycket bråk.

Idag, efter picnicen och det att vi hämtat Aidan, åkte vi till the Y och badade ett tag. En skön stund vid poolen igen ;) Sen vart det en busy eftermiddag... Jag lämnade Aidan på golf, hämtade Marpa och Amelia i Marblehead, lämnade Amelia på cheerleading och Marpa vid bilverkstaden och hämtade Aidan på golf och åkte hem. Puuh... Efter en kort stund hemma, var det dags att hämta Amelia igen och då skulle vi alla (The whole family, including me;) ut och äta. Vi åkte till en resturang i närheten och käkade riktigt god pizza. Vi skålade för min första middag ute med hela familjen och hade riktigt trevligt. På vägen hem droppade familjen mig vid Starbucks där jag mötte upp några vänner. Vi satt och pratade och hade trevligt i ett par timmar innan sängen kallade. (Ännu en jobbdag kvar!) Sedan fick jag skjuts hem.
 
En ganska bra dag måste jag säga! :) Nu ser jag dock fram emot helg! Ska försöka skriva lite mer intressanta inlägg när mina ögonlock inte faller ihop... Godnatt!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: