wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Quack update

Kategori: Allmänt

Idag åkte jag in till Boston och träffade Louise! Vi hade redan i förväg bokat biljetter för att åka på en så kallad Duck Tour och det var också vad vi gjorde. Det var väldigt roligt! Jag lärde mig massor av häftiga saker om Boston, såg staden från både hav och land och njöt av guidning från en mycket rolig, smågalen man, som kallade sig för Sergeant Meatball. 

För er som inte vet vad en Duck Tour är, så är det en speciel typ av guidead tur du kan åka på här i Boston. Man åker runt i några slags gamla veteranbussar som fungerar både som bussar och som båtar. Efter en del av turen kör man helt enkelt ned i vattnet i Charles River, guiden fäller ut propellern och så färdas man på vattnet istället. TIll Duck Touren hör också att man måste kvacka som en anka då och då. Och det finns speciella små ank-munstycken man kan köpa och blåsa i för att göra ankljud. Quack, quack!

Efter turen letade jag och Louise upp ett ställe att äta lunch på, strosade runt, käkade glass och lite mer strosande, innan vi tog tåget hem vid halv sex. Hemma i Swampscott hämtade Elisabeth upp mig vid tåget och så umgicks vid en stund och åkte till Panera Bread innan hon droppade trötta mig här hemma. Nu, efter en stunds avkoppling ligger jag här och skriver. Ska bli så skönt att sova! Ny vecka imorgon...

Dessutom, alla ni som hör av er på ett eller annat sätt, det betyder massor!
 
 
 

Kommentarer

  • Gilbert säger:

    Tack Johanna för att skriver så mycket.

    2013-08-19 | 14:22:20
  • Kinna säger:

    Hej Johanna
    Vi följer dig hela tiden!
    Vilka roliga bilar/båtar ni har åkt med. Du verkar ju ha fullt upp på helgerna. Kul!!
    Kram
    Kinna

    2013-08-19 | 21:44:59

Kommentera inlägget här: