wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Friday on my mind

Kategori: Allmänt

Fredag. Dagen började med regn och barnens lägerstart sköts fram en timme med anledningen av just regnet, så idag blev det bara två timmars läger. När jag plockade upp barnen hade jag med mig en picknick-korg och efter vi spenderat en timme på biblioteket, åkte vi till en lekpark där vi käkade lunch ocn lekte. Efter ett tag, då vi kokade, åkte vi till the Y och badade i utomhuspoolen. Där stannade vi, chillade och duschade innan vi kom hem till klockan 5. Jag slutade och åkte ganska direkt hem till tyska Lena. Där åt jag, Lena, svenska Lena, Laura och Lenas familj middag. Väldigt trevligt och gott! Efter maten gick jag och tjejerna ned till stranden och paddlade lite kajak. Väldigt roligt och det blir det definitivt mer av det imorgon! Efter en stund promenerade vi tillbaka och käkade citronpaj till efterrätt, framför filmen Pitch Perfect. Efteråt hängde vi och pratade en stund innan jag var tvungen att åka hem, eftersom jag jobbar imorgon/idag.. Mellan 9-13, men ändå segt... Men sedan hoppas jag att jag får en rolig eftermiddag och kväll! 

Nu, dags för sömn!

Kommentarer

  • Clara säger:

    Berätta om hur Pitch var! Vissa säger NAJS andra säger BAJS och jag bah "se eller inte, det är frågan!"

    Miss ya soooooo much!

    2013-08-03 | 21:48:50
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: