wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Första inlägget från nya plattan

Kategori: Allmänt

Hej och hallå!

Idag har varit en ganska bra dag faktiskt. Imorse gjorde jag i ordning barnen och en picknick som vanligt och så åkte vi till biblioteket. Där återlämnade vi och lånade några böcker och pysslade, eftersom biblioteket hade pysselhörna för barnen idag och Amelia och Callum gjorde trollkarlsskägg och hattar. Trevligt! Sedan åkte vi till en lekplats och hängde där en stund innan vi hämtade upp Kajsa vid tåget. Kajsa är au pairen som barnen hade innan hon som var här innan mig. Hon är från Göteborg (Fiskebäck) och lyckligtvis väldigt trevlig. Med Kajsa åkte vi till huset där Elisabeth är au pair och hängde vid deras fantastiska pool och studsmatta hela eftermiddagen. Vi åkte hem vid kvart i fem ungefär för att skjutsa Amelia till cheerleadingen. Sen var det hem med pojkarna, bad, pyjamas och så vidare. Sen åt vi middag tillsammans innan Kajsa och jag åkte ut och träffade ett par andra au pairer för glass/frozen yoghurt. När vi kom hem fastnade vi två vid köksbordet och satt där och pratade om livets djupa frågor till halv tolv.. Nu är det definitivt dags att sova! Jobbdag imorgon..

Imorgon fyller Callum 5 år... Det blir party! Sen måste jag hinna packa också, för på fredag förmiddag går planet till Washington DC och då ska jag träffa världens bästa Sophie igen! Så taggad på de kommande dagarna!









Kommentarer

  • Natalia säger:

    KUL!! Hoppas du får en fin dag!!

    2013-08-22 | 08:01:42
  • Mamma säger:

    Åh vad kul med bilder! Det vill vi ha mera av! Vilka otroligt söta trollkarlar! Pussiluss

    2013-08-22 | 10:41:20
  • clara säger:

    Vad söta barnen ÄR! x) Och kul med folk från älskade Svealand, speciellt om de talar göteborgska. Förutom att jag SAKNAR DIG och vill ta en fika på Espresso House Stureplan med dig ca NU (nja, de har stängt 21.10 men du fattar!) så är det himla bra att jag kan kolla what you're up to här!

    PUSS PUSS

    2013-08-22 | 21:10:49
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: