wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

En blåst brud

Kategori: Allmänt

Okej, så ni som kommenterar eller hör av er på annat sätt, har skrivit att ni uppskattar att jag är så ärlig, så jag tänkte fortsätta med det. Jag kände mig som en sådan dum liten tjej nyss. (Då måste jag också säga att jag normalt pendlar mellan att känna mig som en ganska, mogen "trebarnsmamma" hyfsat smart, till att plötsligt känna mig som en liten rädd tjej som saknar mamma och pappa) Nu dock, kände jag mig bara som en helt blåst liten brud...

Saken är den att trots att jag haft körkort i 8,5 månader, så har jag aldrig riktigt tankat... Typ en gång kanske, med assistans. Bakrunden till detta är att familjen hemma i Svealand bara har en bil och den fick jag bara låna för att köra ca tio-femton minuter bort ca 1-2 gånger i veckan, så jag behövde aldrig tanka. Och sedan när jag kom hit sa mina värdföräldrar att de sköter tankandet så jag behövde inte tänka på det. Och till den saken hör ju då att jag inte heller är van att kolla om jag har bensin i bilen. Summan av kardemumman: jag vet inte hur man tankar och jag håller inte koll på bensinmätaren...

Idag strax innan klockan 7 fick jag ta bilen för att åka och hämta upp Vanessa och sedan åka för att träffa några tjejer och käka middag. Nästan vid Vanessas hus inser jag att jag bara har ca 1/8 tank kvar. (Bara att jag såg det var ett under eftersom jag aldrig kollar..) Hur som helst, jag blir nervös. Jag hämtar Vanessa, vi tänker att det borde vara lugnt och min värdmamma hade ju kört bilen nyligen så jag tänkte att hon borde sagt något om det var så illa. Så, vi åker, hela tiden kollar jag slaviskt på mätaren som bara sjunker. Alldeles för fort. När jag stannar bilen vi resturangen pekar visaren på E (empty). Jag får självfallet panik, ni som umgåtts en del med mig vet hur jag är. Under hela middagen kunde jag inte slappna av det minsta, trots att Maja och Vanessa försäkrade mig om att de skulle hjälpa mig. 

Efter middagen bestämde vi att jag trots allt skulle testa att köra till närmsta bensinmack (ca:10-13 min bort) och Maja skulle köra efter i sin bil ifall att jag skulle behöva köra åt sidan och stanna. Nervös var jag minsann, men vi började åka och vi kom hela vägen fram utan problem. Väl parkerad vi tankstället (vad heter det??) så kommer Maja fram för att hjälpa lilla mig, de agerar stöd under tankningen och tillsammans listar vi ut vad för typ av bensin vi ska tanka och hur man öppnar tanklocket, mm. Jag hade ingen aning om någonting...

Hur som helst, så tankade vi och det funkade och jag tog mig hem. Och nu finns det nog med bensin för att kunna ta barnen till skolan imorgon ;) Detta kanske inte låter så illa men jag hade alla de värsta scenariorna i huvudet. Hur vi skulle behöva hämta bensin i en liten dunk eller bli strandade på världens dummaste plats och bli bergade eller allt vad jag nu oroade mig för. /dum liten brud...

En snabb uppdatering om de senaste två dagarna också. Igår hade jag alla barnen mellan 7.30 - 5.30. Vi åkte till Kernwood Country Club igen med Eileen och hennes värdbarn Wilson. En sådan lyxig dag! Vi bara hängde och badade i poolen, beställde gratis lunch och glass och chillade. Efter min arbetsdag var slut hämtade tyska Lena upp mig och så åkte jag hem till henne och åt middag och sedan åkte vi till the Y och gick på Aqua Zumba. Roligt och bra träning, med massa 60-75åriga tanter ;) Efteråt köpte vi en kaffe innan hon skjutsade hem mig.

Idag började Aidan och Amelia skolan. Susan och Marpa tog dem dit, men jag började ändå 7.30. Sedan hade jag Callum under dagen. Vi åkte till en lekplats och hade en picknick-play date med Vanessa och hennes barn. Trevligt! Sedan åkte vi och hämtade syskonen och drog såsmåningom till the Y med Cheryl och hennes barn, för att utnyttja utomhuspoolen de sista gångerna vi kan och göra av med all energi. Efter dusch där åkte vi hem. En stund efter att jag slutat tog jag bilen och ja.. då var vi tillbaka där vi började ;)

Godnatt!

Kommentarer

  • Natalia säger:

    Haha gaahhhh vad läskigt att bensinen tog slut å allt!!! Skönt att du inte var ensam när det hände! Hade fått panik ifall det hände mig!! Men nu är du en erfarenhet rikare! Hur är vädret hos er?? Börjar barnen i skolan snart? Fler bilder!!!!!!

    2013-08-29 | 07:20:22

Kommentera inlägget här: