wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

Ceasar-sallad-pizza?

Kategori: Allmänt

Jag ska försöka uppdatera er igen. Livet här rullar på. Jag får in fler och fler rutiner och barnen blir lättare att hantera. Jag uppskattar numera för det mesta att jag bor på en fantastiskt vacker plats med mängder av möjligheter och saker att se. Och jag har hittat vänner jag tycker om och som jag hittar på saker med. Ibland känns det ganska super, faktiskt, när jag lyckas hålla fokus på möjligheter och allt roligt som ska hända. Det svåra stunderna är då jag saknar min familj och börjar tänka på de ytterligar 335 morgnar jag måste vakna upp i detta hus utan att få träffa dem och hur mycket jag kommer sakna dem under hela den här tiden. Hur jag numera varit här en månad och jag har 11 (eller till och med 12 om man räknar resemånaden) kvar... Jag får sådan panik när jag tänker på hur länge jag kommer behöva sakna alla och hur tungt det kan bli... Men! Jag måste bli bättre på att dag en dag och en vecka i sänder. Att inte oroa mig för hur det kan bli utan fokusera på nu och planera roliga saker. Njuta och göra det bästa av tiden här och nu och inte oroa mig för hur året kommer bli. Men det är minsann lättare sagt en gjort...

Anyways, ni får ursäkta mig om jag upprepar saker jag redan skrivit om men jag minns inte exakt vad jag skriver och helt ärligt så går livet här lite i berg och dal-bana så det blir väldigt mycket fram och tillbaka.

Hur som helst, jag hade en bra dag idag. Amelia hade en playdate större delen av eftermiddagen, hos en kompis, så jag och pojkarna hade picknick-lunch, som jag förberett, vid en lekplats och lekte, innan vi åkte till the Y för att hänga ett tag vid utomhuspoolen. En ganska skön dag faktisk, med inte allt för många bråk. Igår jobbade jag från 8-9.30 (minus mina tre timmar mellan 9-12) och jag la barnen på kvällen ensam och alltihop. Idag slutade jag 6 och svenska Lena hämtade upp mig och andra Lena och Laura och så åkte vi och käkade middag på en resturang vid havet som jag fått tips om från en av mammorna som jag känner här. Det var mysigt! Jag åt något nytt och spännnande. En ceasar-salladspizza. Se bild nedan. Det var faktiskt väldigt god! Sedan promenerade vi längst med stranden och pratade innan vi åkte hem igen. Ett skönt avbrott från allt arbete. Imorn blir det en ny lång dag till 9.. Men då är det åtminstonne torsdag och det betyder att nästa dag är fredag! Yay!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: