wakingupinboston.blogg.se

Mellan Juli 2013 och Juli 2014 kommer jag, Johanna, arbeta och bo hos en familj i Boston, som deras Au Pair. Här kommer jag skriva och lägga upp bilder som rör min resa. Välkommen!

By Thursday morning...

Kategori: Allmänt

By Thursday morning, we've gotten over the worst of it.- William Scranton
 
Sant, så sant! Torsdagar är bra dagar. Veckan är nästan över och man får helt plötsligt ny energi och en liten extra skjuts då det börjar lukta helg.

Idag var barnen på camp mellan 9-12, som vanligt, och efter det hämtade jag upp dem och så åkte vi direkt till en annan au pair, Eileen's, hus. Där åt vi lunch och laddade om, innan jag och barnen fick följa med som gäster till den country club där Eileens värdfamilj är medlemmar. Alltså, ni skulle sett det! Sådan lyx! Så vackert och flott! 

Inte behövde man ha med sig handuk, för de bjöd de på, och inte behövde vi ens betala för maten vi åt. Nej, vi bara låg vid en inte på tok för stor, flott pool, som vi inte delade med allt för många andra, men med, trots det, fyra badvakter. Jag och Eileen kunde ta det lugnt och njuta då barnen lekte i vattnet. Sicken lyx att få vara medlem där och bara kunna gå dit och bada och äta middag och hela köret. Till cluben hörde självklart också en stor golfbana och massa annat...

Vid 5 var vi dock tvungna att ta oss hem igen och vi åkte hem för middag som jag fixade. Mina värdföräldrar skulle tydligen ut och käka middag tillsammans så jag fick ta hand om allt inklusive läggdags. De kom tillbaka vid nio. Ca 1 bråk med varje barn blev det under kvällens gång, men jag löste dem och det somnade sött. Känner mig lite stolt över hur bra det går ibland.

En annan sak värt att nämna är att jag idag körde till Eileen och country cluben vilken var en 20-25 minuters körning från huset med ganska mycket trafik, flera filer och så vidare. Jag blev lite nervös eftersom jag inte riktigt kört i sådana situationer sedan jag kom hit, men jag och GPSen samarbetade oss igenom alltihop och vi lyckades ta oss både dit och hem utan en enda miss. Jag växer för varje dag!

Dock inte bokstavligen. Måste skaffa nya shorts, för numera tappar jag de gamla...

(Tog inga egna bilder. Men här är en skymt av Kernwood Country Club)
 

Kommentarer

  • Clara säger:

    ÅH, DIT SKA VI NÄR JAG KOMMER!

    Du är så duktig och jag är så stolt. Vad kul med barnen och att läggning går bra och att köra (!!) Du är ju bäst!
    Feel free att maila (hah, yeah right!) eller FB:a (ja!) för stöd, tips, kärlek, uppiggning, citering av diverse svenska texter för att inte glömma el sprache.

    PUSS.

    2013-08-03 | 21:45:03
    Bloggadress: http://detsomskernu.blogg.se

Kommentera inlägget här: